Wyobraź sobie sytuację: zamówiłeś rozwój strony internetowej, z powodzeniem uruchomiłeś projekt, rozpoczęła się kampania reklamowa. Gości na stronie są wiele, a konwersja mała... W czym przyczyna? Niski popyt na towar? Zawyżone ceny? Wysoka konkurencja? Być może, ale w większości przypadków odpowiedź jest prosta i banalna: użyteczność serwisu musi być łatwiejszą i lepszą. W rezultacie, nawet ekskluzywne produkty w konkurencyjnej cenie pozostaną bez uwagi, a Ty bez zysku. Nie chcesz tego? Wtedy przeczytaj o największych sekretach i zasadach, które należy wiedzieć przy tworzeniu skutecznego serwisu.

Usability lub użyteczność - co to w ogóle jest?

Strony, które wydają się nam łatwe w obsłudze, to strony tworzone zgodnie z zasadami usability (czyli strony użyteczne). W tłumaczeniu z angielskiego "usability" - to wygoda użytkowania. Właśnie od tego, jak bardzo intuicyjne, wygodne i atrakcyjne będzie strona, zależy 90% sukcesu projektu. Użyteczność obejmuje takie aspekty jak design, nawigacja, struktura treści, funkcjonalność. Dużo zależy od jakości designu. Do tego najlepiej aby jego tworzeniem zajmowali się profesjonaliści. Profesjonalizm w tworzeniu designu zapewni tworzenie dobrego usability. Ponadto, bardzo skomplikowane projektowanie strony może spowodować, to że użytkownik serwisu czegoś nie zrozumie i opuści stronę. Klasyczne rozwiązania problemu (logo u góry po lewej stronie, na pasku menu u góry i po bokach, wybór linków zwykłym niebieskim lub fioletowym kolorem) najbardziej wygodne dla użytkownika. 

Bardzo ważne jest, aby wziąć pod uwagę kolorystykę. Czasami można zauważać strony internetowe, na których tekst prawie nieczytelny z powodu złego wybranego schematu kolorów, niskiego kontrastu?Nie powtarzaj takich błędów, szanuj swoich klientów. Możliwe twój zasób i nie opuszczą, ale tylko wtedy, jeśli jesteś jedyny w swoim rodzaju i twoje produkty/usługi nie oferuje nikt inny. W innych przypadkach - można od razu pożegnać się z zyskiem.

«Wzór F»

Według wielu badań, gość, który przyszedł na strone, przegląda strony na podstawie szablonu F. Wiąże się on z naszym przywyczajeniem do obcowania z informacją uporządkowaną według logiki gazety lub książki, czytanej od góry do dołu i od lewej do prawej strony. Skanujemy w ten sposób stronę, szukając informacji, która nas zainteresuje. 

Po prawej stronie witryny poświęca się więcej uwagi niż lewej. Ta zasada obowiązuje dla każdego, kto pisze od lewej do prawej, dla arabskich stron - sytuacja jest zupełnie odwrotna. Jeśli z jakiegoś powodu najbardziej istotne elementy umieszczone po lewej stronie, wtedy umieści tam zdjęcia, bo one przyciągają uwagę zwiedzających. Przycisk zamówienia towaru lub usługi musi znajdować się na ścieżce oglądania.

Piękność czy wygoda?

Dobry design zawsze znajdzie optymalny kompromis między usability i pięknością. Ale jeśli musisz wybrać - zawsze wybieraj wygodę. W każdym przypadku, użytkownik będzie wolał zostać w dogodnym miejscu, gdzie wszystko jest proste i zrozumiałe. 

Warto zwrócić uwagę na nazwy pozycji menu. Powinny one odpowiadać oczekiwaniom. Nie warto zamiast pozycji "O nas", "Usługi", "Kontakty" wymyślać coś niezwykłego. Także nie warto nadużywać animacji. Jeśli zdecydujesz się użyć suwaków na stronie internetowej, to oni nie muszą się szybko zmieniać. Takie miganie może spowodować zdenerwowanie klienta i on może i przedwcześnie opuścić stronę.

Mówić o użyteczności strony internetowej można nieskończenie długo. Ale najlepsza rada dla ciebie - skontaktuj się z doświadczonym profesjonalistom, którzy zrobią wygodny, atrakcyjny i skuteczny serwis. Nasz web studio oferuje szeroki zakres usług, wśród których WEB desigh stron internetowych o różnej złożoności i przeznaczenia: sklepy internetowe, portale, serwisy, agencji, autorskie blogi, strony wizytówki, strony internetowe-przedstawicielstwa, a także strony innej specyfiki dla każdej grupy docelowej. Możesz być pewnym w naszym profesjonalizmie i w szybkich terminach realizacji zamówień.