Kler - meble z historią sięgającą 1973 roku. Zakład meblarski powstał w latach kiedy problemem było kupienie na rynku mebli w ogóle. Mimo, iż można wtedy było sprzedać każdy mebel, Pan Piotr Kler stawiał na dokładność wykończenia i stosowanie nowych rozwiązań. Dzięki temu jego pierwsze meble zdobywały uznanie na rynku, a klienci składający zamówienia oczekiwali na produkt nawet trzy lata. Po roku 1989 firma miała już bardzo dobre produkty pod względem jakości - adresowane do ludzi zamożnych. Pozostawało tylko poszerzać sieć sprzedaży. Dziś po latach wzmożonego rozwoju marka Kler oznacza meble luksusowe, które mają w salonach bogaci Polacy i znani ludzie na świecie. Meble Kler zamówił sam prezydent Władimir Putin ceniący sobie tę markę.
Meble Kler w Polsce mają sieć sprzedaży liczącą 40 salonów, oprócz tego sprzedają się w Czechach, na Węgrzech, Ukrainie, Chorwacji, Danii, Hiszpanii, Holandii, Litwie, Łotwie, Estonii, Kanadzie, Francji, Rosji, Rumunii. Produkty firmy KLER znane są w Stanach Zjednoczonych, Mołdawii, Kazachstanie, Izraelu i Japonii.

Black Red White. Meble tej marki mają bardzo ciekawą historię, bowiem za powstanie tej firmy było odpowiedzialnych dwóch Panów. Otworzyli oni w czasach komunistycznych warsztaty produkujące meble w tej samej miejscowości. Nie konkurowali ze sobą, bo nie musieli. Sprzedawało się samo wszystko co zdołali wyprodukować. Problem był z materiałem do produkcji mebli, okuciami i ta potrzeba łączyła ich działania po stronie zakupów. Tadeusz Chmiel obecny właściciel firmy i Andrzej Miazga prowadzili w kooperacji dwa małe warsztaty meblarskie. W 1989 roku Pan Miazga postanowił lecieć do USA myśląc o szybkim rozwoju w tym właśnie kraju. W zaufaniu postanowił przekazać swój biznes Panu Tadeuszowi Chmiel w Polsce. W USA Pan Andrzej Miazga miał dużo zleceń i kiedy doczekał się pozwolenia na pobyt postanowił wrócić do kraju po rodzinę. Wracał z myślą odsprzedania firmy i rozbudowy nowej inicjatywy w USA. W Polsce przedsiębiorcy spotkali się by omówić sprawy biznesu. Tadeusz Chmiel także miał dla niego propozycję rozbudowy wspólnej firmy pod szyldem Black Red White. O wszystkim zaważyło jedno. W USA jak słusznie zauważył Pan Tadeusz Chmiel było już 30 tyś firm meblarskich, w Polsce w ich okolicy byli pierwsi. Temat był zamknięty. Rozwój firmy i miejsce był przesądzony. Od tego czasu firma stała się najsilniejszym producentem mebli w Polsce. Ma 20% udział w rynku. W 2011 roku firma miała 1,8 mld zł przychodu i zysk netto na poziomie 36 mln zł. Zatrudnia 8000 osób, a produkty sprzedaje na 40 zagranicznych rynkach.

Wójcik Meble. W 1986 roku Pan Leszek Wójcik w Elblągu zaczął produkcję mebli. W pierwszych latach obecności na runku meblarskim firma z mozołem budowała swoją pozycje. Przełomowym dla rozwoju firmy był rok 1995. W tym czasie firma nawiązała współpracę i podjęła się eksportu na rynki wschodnie. Głównymi odbiorcami mebli była Rosja, Ukraina, Białoruś, Kazachstan. Dzięki temu wzrostowi sprzedaży firma rozbudowała zakład o 2000 m kwadratowych. Nowa hala zaprocentowała nową jakością produktów. W kolejnych latach Wójcik Meble zdobył nowe rynki na Słowacji, Czechach, Niemczech oraz Austrii. Na potrzeby nowych klientów powstała kolejna hala produkcyjna tej samej wielkości. W 2012 roku firma ukończyła nowoczesne centrum logistyczne o powierzchni 6000 m kwadratowych. W magazynie składuje się 10 000 palet. Firma jest zainteresowana rozwojem na nowych rynkach i rozbudową sieci sprzedaży.

Vox. Założycielem firmy jest Piotr Voelkel. Firma z Poznania inwestuje w nowoczesne i funkcjonalne wzornictwo. Jest to inne podejście do biznesu związanego z produkcją mebli. Firma po osiągnięciu pozycji rynkowej dziś jest zainteresowana tworzeniem własnego stylu, który ma jej zapewnić wyższe marże. Nie są już zainteresowani naśladowaniem innych i budowaniem tylko przewagi kosztowej. Zaprojektowanie własnych mebli i odróżnienie ich na rynku daje siłę marce, która zapewnia większe zyski. Polska dziś jest drugim po Chinach producentem mebli, czas wykorzystać potencjał dostępnego rynku.  Polska powinna starć się zdominować sektor produkcji mebli na świecie i maksymalizować zyski na tym kawałku tortu.

http://euro-dane.com.pl/polska---kierunki-eksportu