Dr Irena Eris. Marka kosmetyków była budowana przez Panią Irene Szołomicką-Orfinger od roku 1983. Był to mały zakład produkcyjny zatrudniający jedną osobę pomagającą w przygotowywaniu mikstur kosmetycznych. W Polsce w tym okresie była ogromna przewaga popytu nad podażą. Po roku 1989 nastąpiła zmiana systemu na wolnorynkowy i była to okazja dla firmy na zdobycie większej ilości klientów, zatrudnienia dodatkowych osób, wyjścia z ofertą poza Polskę. Dziś po 30 latach istnienia firma i osoba Pani Ireny jest stawiana za wzór biznesowy. Zatrudnia około 600 pracowników i jest znaną marką w Polsce i za granicą. Majątek właścicielki jest wyceniana na ponad 400 mln złotych. Głównymi rynkami zbytu są Europa, USA i kraje Azji.

Oceanic. Firma specjalizuje się w produkcji kosmetyków dla alergików. Od 30 lat buduje swoją pozycję na rynku Polskim, a obecnie na rynkach zachodnich. Głównymi odbiorcami są takie kraje jak: Ukraine, Austria, Bułgaria, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Grecja, Holandia, Irlandia, Litwa, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Węgry, Wielka Brytania i inne państwa Azji i Ameryki Pn. Sukcesem firmy jest niszowość produktów oraz dodatkowo stosunek jakości do ceny. Firma wiele dobrego wiąże z wstąpieniem do UE. Pozwoliło to na dotarcie do nowych klientów, a także na modernizację zakładów produkcyjnych ze środków UE.

Ziaja. Założycielem firmy był Zenon Ziaja. Firma jest dziś jednym z liderów na rynku kosmetyków. Obroty firmy w 2010 wynosiły ponad 168 mln zł. Istnieje od 1989 roku. Po latach rozwijania biznesu obecnie Ziaja zatrudnia ponad 400 osób. Produkty na eksport trafiają do takich krajów jak: Ukraina, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Finlandia, Gruzja, Irlandia, Litwa, Serbia, Słowacja, Słowenia, Węgry, Filipiny, Chile, Japonia, inne.

Inglot. Firma Inglot została założona przez Wojciecha Inglot. Jego wykształcenie chemiczne pozwoliło mu stworzyć odpowiednie produkty. Oprócz tego okazał się on świetnym przedsiębiorcą. Bez udziału dużych korporacji finansowych stworzył potężną firmę kosmetyczną działającą na najbardziej konkurencyjnych światowych rynkach. Firma ma ponad 400 placówek handlowych na świecie. Jej produkty można nabyć w stolicach najbogatszych państw: Ukraina, Argentyna, Emiraty Arabskie, Australia, Azerbejdżan, Bułgaria, Brazylia, Kanada, Chorwacja, Cypr, Czechy, Wielka Brytania, Finlandia, Niemcy, Grecja, Islandia, Indie, Irlandia, Włochy, Kazachstan, Kuwejt, Łotwa, Liban, Litwa, Malezja, Malta, Meksyk, Maroko, Nepal, Oman, Portugalia, Katar, Rumunia, Rosja, Szkocja, RPA, Hiszpania, Holandia, USA. Produkty tej firmy są używane przez największych i znanych ekspertów z branży. To wszystko zmierza do określenia sukcesu firmy jako imperatora kosmetycznego z Polski. W najbliższych latach firma chce sprzedawać w 65 krajach świata z siecią placówek sprzedaży liczącą 500 placówek.

http://euro-dane.com.pl/polska---kierunki-eksportu